Gå til innhold
Arkivverket

[#79979] Skjeberg: Anders Larsson Blom & Maja (Maria i 1900) Stina Jacobsdtr fra Sverige


Gjest Oddvar Hellang
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Hellang

Anders og Maja flyttet i nov 1874 fra Färgelanda i Dalsland til Vestberg gård, Ullerø i Skjeberg, sammen med Anders` sønn August og felles datter Anna Lena (f.1871) og fikk så datteren Inga Marie i Norge 1876.Ved FT 1900 bodde Anders og Maja med døtrene på Bakken husmandplass under Vestberg vestre.Familien hadde fått problemer etter at Maja hadde giftet seg 2. des 1870 med Anders. Hun var da fra før gift med en Lars Olsson i 1864 og var altså etter loven bigamist.Er det noen som vet hva som skjedde med familien etter 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Lenka virker visst ikke. Men du kan gå inn på DIS_gravminner, Kråkerøy gravsted i Fredrikstad.Der ligger August Blom og kone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Hellang

August Anderson Blom og hustru Britta Stina Johannesdotter (mine oldeforeldre) er gravlagt sammen med sin yngste sønn på Ingedal Kirkegård i Skjeberg.

bilete9864.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Hellang

HUFF! Som novise i dette forumet var jeg ikke klar over at et bildevedlegg ble så stort og dominerende! Er ennå ikke klar over hvordan dere legger inn lenker - det er jo mye bedre.Jeg skylder å gjøre oppmerksom på at navnene på gravminnet er fornorsket. Disse personene har jeg 'kontroll' på.Det jeg undrer meg over er skjebnen til Augusts far, Anders Larsson Blom,født 1 jan 1827 i Färgelanda i Dalsland og hans nye familie. Er det noen som vet noe om hva som kjedde med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Husmandsenke Marie(Maja?)Larsen død 1917 Kildeinformasjon: Østfold fylke, Ingedal i Skjeberg, Klokkerbok nr. V 1 (1901-1931), Døde og begravede 1916-1917, side 49. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Fant ikke noe i de dødsfallprotokollene jeg la lenke til. Ser det ikke er noen egen for Skjeberg, mulig de ikke er avlevert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Hellang

Fantastisk, Solveig!Nå falt endelig det på plass! Lurte faktisk på om familien var reist tilbake til Sverige...Er det noen som vet noe om de to døtrene?Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Vielse Anna Lena nr 1 i 1899 Kildeinformasjon: Østfold fylke, Ullerøy i Skjeberg, Ministerialbok nr. II 2 (1895-1910), Ekteviede 1899, side 80. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=440&idx_id=440&idx_listetype=vi&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-4>LenkeFamilien i FT 1900,Anna Lena er nok blitt feilreg som Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Hellang

Mange takk til Solveig for kyndig og hurtig hjelp!Dermed er det vel bare å vente på FT 1910 for mer kunnskap om denne familien.....Vennlig hilsen Oddvar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.