Gå til innhold
Arkivverket

[#79988] Hjelp til tyding av kirkebok, dåp Ellef Taraldsen


Gjest Lisa Grønstein
 Del

Recommended Posts

Gjest Lisa Grønstein

Jeg har problemer med å tyde dåpen til min tippoldefar Ellef Taraldsen (Kviteseid/Kviteseid 1815-1836 Mini fødte/døpte side 29 nr. 10) Jeg vet ikke hvordan jeg legger inn lenke, er fersk i faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Prøver : Elef Taraldsen (f. 1. mai) Mai 30. juni stadf. hjemmedåpen i kirke. Foreldrene er Pigen Lisbeth Ellefsdatter Kaasen faderen udlagt av moderen Underoffiser Tarald Mikkelsen Remaal Bakerst står Uækte hjemmedøpt av ...lærer Halvor Hansen StrængenSikkert faren som er her i 1801,5 år gml Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Jeg leser det omtrent som Anne med noen få pirkete unntak: Jeg tror ikke det står stadfestet, men proc. (proclameret).Under foreldrene står det 'Pigen Lisbeth Ellefsdatter. Faderen udlagt at være Underofficer Tarald Mikkelsen Remaael.' Ellers tror jeg det står 'Sko(le)Lærer Halvor Hansen Strængen.Navnene på fadderene var noe vanskelig å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.