Gå til innhold
Arkivverket

[#79990] Borgen Meieri Skjeberg


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Er det noen som vet mer om denne familien: Ove olsen f 1867 Skjeberg, Else Olsdatter f 1865 Rakkestad og deres barn:Ole Einar f 1887 Eideberg ; Oscar Olsen f 1892 Skjeberg? og Ludvig Johannes f 1896 Skjeberg.Jeg har funnet Ole Einar konfirmert men ikke de andre guttene konfirmert.Har prøvd å finne de utflytte men har ikke funnet noe der.Finnes det kanskje bygdebøker fra området hvor det står noe om dem. De bodde på Borgen Meieri Skjeberg ved folketellingen 1900.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hilde Roos

Har fått kontakt med oldebarnet av Ove og Else Olsen.Det var jo veldig hyggelig da jeg er oldebarn av søster til Else Olsdatter og har fått mye innformasjon som jeg har jobbet med men Ove og Else fikk 3 barn til og jeg har kun funnet Martha Elise Olsen f 1903 Skjeberg.De jeg har snakket med mener det var to gutter til. Johan olsen vognman i Sarpsborg og Hans Olsen gårdsbruker Borgenhaugen. Har lett i kirkebøkene i Skjeberg,Sarpsborg,Tune men har ikke funnet de født noen steder. Jeg regner med at de er født etter 1900 da de ikke er med i folketellingen for Skjeberg. Er det noen som kjenner til disse?Mvh Hilde Roos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Hilde Roos

Hei Rolf Dette er nok riktig person ja. Da mangler jeg de to andre brødrene som er nevnt i innlegget over men jeg har latt det ligge da mine søk ikke har lykkes å finne disse to så man må kanskje vente til 1910 tellingen kommer.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei igjen! Kristian Oskar født 21.1.1892 og døpt 14.2.1892 i Sarpsborg.De bodde da i Mariegaden, Sarpsborg.Far: kjører Ove Olsen og Else Olsen. Hilsen Rolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Hei Rolf Det stemmer dette ja.Kjempe fint med hjelp. Da er det bare Johan Olsen og Hans Olsen men der har jeg lett og lett men ingen treff foreløbig men det er jo ikke så lett når man ikke vet når de er født.De er ikke med i folketellingen 1900 Skjeberg.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei! Else er født i Tune og Ove i Skjeberg. De giftet seg i Sarpsborg 1 juni 1887. Disse opplysningene er gitt ved Ole Einars dåp i Hærland, Eidsberg 29.jan 1888. (Gå sakte når du leter!) Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Hei Rolf. Har kanskje vært litt utydelig angående Ove og Else.Jeg vet at de giftet seg i Sarpsborg men vielseprotokollen inneholder feil angående hvor Else er født.Else Olsdatter er født 1/2 1865 på Grøtvedt i Rakkestad men familien flyttet til Tune rundt 1876/77. De andre opplysningene som er funnet er riktige også anngående barna de fikk. Da mangler jeg Johan født?? og Hans født?? Deres søster Martha Elise har jeg funnet gift med Karl Georg Karlsen i Tune 3/4 1928 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Hei.Det stemmer det hvis du mener nr 113 som blir døpt.Det er jo morro at du har jobbet sammen med Ove på Borregaard.Data på Ove har jeg når han giftet seg og barna de fikk men det er jo noe som mangler.Det er forøvrig barnebarn av Ove jeg har hatt kontakt med uten å gå inn på navn her.Du kan ikke huske om Ove hadde onkler med navnene Johan Olsen(Borgen)og Hans Olsen(Borgen)? Hadde forøvrig en bekjent som jobbet på Borregaard ca fra 1960-1978.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Theodorsen

Hei! Jeg var læregutt 1943-1946 med begynnerlønn på kr. o,46 pr/time. Det var mange 'lag' på snekkerverkstedet som ble sendt rundt til forskjellige oppdrag, men jeg kan ikke huske at jeg var i lag med Ove. Jeg var jo bare guttungen i forhold til Ove, så om hans slekt kjenner jeg ikke noe til dessverre, men kanskje det dukker opp noe, da hører du fra meg igjen. HilsenRolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.