Gå til innhold
Arkivverket

[#80009] Opplysningar om Aslak Karlson Bjotveit


Gjest Kåre  Lothe
 Del

Recommended Posts

Gjest Kåre  Lothe

kan noen hjelpe meg med så mange opplysningar som mulig om min oldefar Aslak Karlson Bjotveit født i kvam i 1832?hans foreldre og samt hans kones foreldre og deres etterkommere vet at de hadde 5 barn? den ene var min bestefar...håper på at noen vet noe om noen.. Kåre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre  Lothe

dette var jo bra Torodd...var litt i stuss med året Aslak var fødd har ei ættebok frå KInsarvik der står det at han var føddi 1832 og drukna i 1882..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børre Bekkelien

Aslaks søster Martha er min kones tippoldemor og jeg har derfor en del opplysninger om deres foreldre Karl Eriksen Stene og Gunvor Narvesdtr. Jeg har også registrert en del etterkommere langs denne grenen.Karl og Gunvor er nevnt i Ættarbok for Kvam, Utgitt av Kvam herrad 1957-73:'Karl og Gunvor kom til Kvam fra Hallingdal omkring 1820. De bodde først ei lita tid på Herandsholmen, Siden på Vassel der de forpakta gård. Flyttet så til Bjotvedt der de festa plassen Karlatræet som de rydda. Karl var en sterk og flink arbeidsmann, og var en sjølfør husmann til tross for sin store barneflokk. Karl og Gunvor var også bosatt på Vasklo i Jondal sogn.'Jeg har slitt med å finne Karl Eriksen i FT1801, men det er en kandidat å finne på Stene, Vangen, Aurland.Jeg har notert totalt 9 barn: 1. Erik, 1819-1902. 2. Ragnhild, 1821-1875 3. Martha, 1823-1904 4. Jorun, 1827-1919 5. Aslak, 1829-1882 6. Anna, 1831-1908 7. Gunnvor, 1834-1917 8. Karl, 1836-1887 9. Simon, 1839-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.