Gå til innhold
Arkivverket

[#80014] Ole Knudsen Aasen fra Vågå - Hvem var han gift med?


Gjest Bjørn H Engseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn H Engseth

Leter etter hustruen til Ole Knudsen Aasen. Ole var født 25 Mars 1863 i Vågå av foreldrene Knud Iversen Aasen (f ca 1825) og Anne Jørgensdatter Kleppeeie.Ole har en sønn Carl O Knutson f 20/2-1894. Carl giftet seg med Olive Ness i Rice Lake Wisconsin (se debatt innlegg Lenke)Vet ikke om Ole emmigrerte til USA. Fant søsteren Gunhild f ca 1855 som emmigrerte 14/6-1878.Har ikke klart å oppspore Ole og evnt hustru verken i norske eller Amerikanske kilder jeg har tilgang til.Hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Uff, i utvandrerlisten fra Kristiania 1871-1930 er det store hull. Jeg har selv i sin tid før Digitalarkivets tid kladdet utvandringen fra Vågå. Der hos meg selv finner jeg Ole Knudsen 24 år som skal til Mankato (MN) 8. mai 1884.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Dette fører ikke videre til ektefelle, for da må Ancestry 1900 census eventuelt inn i bildet. Men bør bemerke at Gunhild hadde Benson, Minnesota som reisemål og at billetten var betalt. Det var jo nære slektninger eller (kommende) ektefelle som sendte billett til et bestemt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det er ikke skikk og bruk her å lage nye debatter på gamle tråder. Her peker du på Vågå, men jeg synes det, Bjørn, at du kansje skal åpne på nytt med Amerika. Tross alt vil det være mange som hopper over Vågå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.