Gå til innhold
Arkivverket

[#80020] Søker opplysninger om Mogens Amundsen Onstad i Askim, død 5/10-1800


Gjest Fredrik J. Skjørten
 Del

Recommended Posts

Gjest Fredrik J. Skjørten

Kjenner noen fødested og navn på foreldre til Mogens (Mons) Amundsen, Nordre Onstad i Askim. Han antas å være født på Tobøl i Enebakk ca. 1758. Denne opplysningen er usikker. Kirkeboken for det aktuelle tidspunkt er skadet. Han ble konfirmert fra Tobøleie i Enebakk i 1774. Mogens var dragon da han ble viet til Kirsti Christophersdtr. Holt i Enebakk, i Enebakk krk. 1/4-1795. Samme år kjøpte han Nordre Onstad i Askim av Kirsti Christophersdatters søstermann Simon Larsen. Mogens Christophersen døde 5/10-1800, 42 år og 3 mndr gml, skifte avsluttet 7/3-1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Andreas Glende

Hei,Jeg kan dessverre ikke hjelpe med opplysninger om Mogens, men jeg ser at du i tema 81481 omtaler Jacob Wilhelm Rasch. Jeg er etterkommer og er interessert i informasjon - kan du maile meg? andreas(PUNKTUM)glende(alfakrøll)gmail(punktum)com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.