Gå til innhold
Arkivverket

[#80021] Cinkler? Hjelp til tyding av kirkebok Domkirken Bergen Trolovede 1663-1683


Gjest Sigrid Ellen Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei!Kan noen hjelpe meg med å tyde alt som står vedr. .....Davidsen (Cinkler?) og Margrete Mogensdt. Nederst på(venstre)side 68?På forhånd tusen takk! Mvh. S. Ellen Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei Yngve!Tusen takk skal du ha! Kjempeflott!!! I selve kirkeboka står det flere opplysninger enn det som står her og jeg er veldig takknemlig for hjelp med tyding av dette også.Mvh. S.Ellen Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Hei igjen!I selve kirkeboka står det Thomas Davidsen Cinkler og Margrete Mogensd. ......tung? Deretter (forloverne?) Johan Pedersen? ...... Corth? Mvh. S.Ellen Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Heisann Yngve!Innlegget ditt kom mens jeg la inn mitt. Takk skal du ha!! Kan jeg bry deg med hva som står etter Margrete Mogensdatter også?Mvh. S. Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Uff, beklager Yngve. Du har jo allerede skrevet det.Tusen tusen hjertlig takk til deg! Mvh. S. Ellen Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid Ellen Nilsen

Kan jeg mase litt mere på deg Yngve???Min tyding av gotisk skrift er lik null som du sikkert forstår!! Men, i paret som trolover seg (rett over) Thomas og Margrete, står det Loffuendis der også(etter bruden)?Mvh.S.Ellen Nilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.