Gå til innhold
Arkivverket

[#80023] Johan Alfred och Julie magnussen i Oslo 1900


Gjest Roland Thorsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Roland Thorsson

Johan Alfred född 1858-11-29 i Naverstad, Sverige flyttade till Norge 1876-03-04. Hans var hette Johan Magnus och i Sverige hette han Johansson men när han flyttade till Norge använder han namnet Magnussen. Han konfirmerades i Fredrikstad 1876-10-01 [Østfold fylke, Fredrikstad, Ministerialbok nr. 6 (1857-1878), Konfirmerte 1876, side 427]I folkräkningen 1900 är han gift och bor med Julie på Akers Gade 18 i Kristiania. Han är Murerarb och Portner.Jag skulle vilja ha hjälp med att få reda på:När gifte de sig?Vilka barn fick de? Jag tror att det föddes en dotter 1912-03-03.Roland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roland Thorsson

Det förefaller som det inte finns födelseböcker för Paulus menighet 1912 eller är det bara det att jag inte hittar dem?Roland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roland Thorsson

Tack Berit. Jag gjorde som du sa och fick svar redan idag från Paulus menighetsforvalter redan idag!Roland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.