Gå til innhold
Arkivverket

[#80048] Kan ikke finne piker født 1868 i kirkebøkerne fra Tjøtta/ Vevelstad


Gjest Øyvind Jørgensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øyvind Jørgensen

Jeg finner ikke piker født 1868 i kirkebøkerne fra Tjøtta/ Vevelstad. Det gjeller Henriette Kristine Torgersdatter Lenke født på Haugen i Thjoto S.og Pr.Øyvind Jørgensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Så vidt jeg kan se, står pikene sammen med guttene på dåpssidene, for eksempel her: LenkeMen hvis du leter etter en pike født i Tjøtta sogn i Tjøtta prestegjeld, kan du ikke lete i Tjøtta/Vevelstad, som er kirkebok for Vevelstad sogn i Tjøtta prestegjeld. Du har forhåpentligvis lykken med deg i Tjøtta/Tjøtta. Ellers må du huske at opplysningene i folketellingene ikke nødvendigvis er riktige, slik at hun teoretisk kan være født et helt annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Så vidt jeg kan se, står pikene sammen med guttene på dåpssidene, for eksempel her: LenkeMen hvis du leter etter en pike født i Tjøtta sogn i Tjøtta prestegjeld, kan du ikke lete i Tjøtta/Vevelstad, som er kirkebok for Vevelstad sogn i Tjøtta prestegjeld. Du har forhåpentligvis lykken med deg i Tjøtta/Tjøtta. Ellers må du huske at opplysningene i folketellingene ikke nødvendigvis er riktige, slik at hun teoretisk kan være født et helt annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Haugen ligger på øya Mindland (som faktisk er min barndomsplass). Noen ble døpt i Vevelstad kirke, men de aller fleste i Tjøtta kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.