Gå til innhold
Arkivverket

[#80049] Fritz Winkler. Er det noen som har denne personen i sin database?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Fritz er sannsynlig fra Tyskland eller Østerike og han ble far til en gutt i Mesna (Oppland)i 1945. Bildet jeg har av han tyder på at han kan ha blitt født rett etter 1900.Verken moren eller sønnen vet noe mer om han enn at han arbeidet på Mesna som ingeniør, og at han kanskje kom til Norge som flykning ca 1935.Det er som sagt sparsomme opplysninger, så jeg tror kanskje at den eneste muligheten for å finne hans herkomst er at noen her inne kjenner navnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Mange takk Ann-MaryJa jeg så også på denne kandidaten. Han ligger på en tysk krigskirkegård og var matros. Det stemmer litt dårlig med historien som har versert (ingeniør), men jeg utelukker ikke at det kan være feil.Når det gjelder alderen så har jeg sett nærmere på bildet jeg har, og jeg utelukker heller ikke at han kan være rundt 20 år på bildet, ikke 35-40 som jeg har fått opplyst.Jeg sender en forespørsel til SAT og spør om det finnes ytterligere opplysninger om tyskere gravlagt på Havstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.