Gå til innhold
Arkivverket

[#80052] Arne Tiedemann Iversen f 31.5.1911 d.25.1.1967 videre slekt


Gjest anne kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest anne kristiansen

hendvender meg her i håp om at noen kan hjelpe meg med denne mannen som er min farfar. det eneste jeg vet om han er at han ble gravlagt på vestre gravlund på minnelund . han giftet seg med min farmor Mathilde Julie Knoff f.25.5.1915 d.4.6.2005 i 1936 i kampen kirke den 15.8. de fikk 3 sønner derav min far. de bodde på økern ,kampen og etterstad. jeg vet at min oldefarfar het Oluf Kristian Jversen og moren het Marie Nilsen. de giftet seg i oslo 18.3.1894 ( noe fødsel eller døds dato på de begge har jeg ikke). min tipp oldefar het Iver Iversen og Maries far het Martinius Nilsen . foreldrene til Mathilde J Knoff het Hans Kristian Knoff f.1891 og moren het Julie ( pike navn ukjent)(føde år ukjent) foreldrene til Hans K Knoff het Frithjof Knoff f. 1871? og moren het Mathilde (pike navn ukjent)f.1866 dette er alt jeg vet og jeg kommer desverre ikke videre uten litt hjelp. håper noen kan hjelpe meg på vei da jeg har saumfart kirkebøker. vennlig hilsen Anne K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg har endra litt på 'oppsettet' ditt, håpar ikkje du vert fornærma! Det er iallfall ikkje meininga, det er for å hjelpa deg, det er så vanskeleg å få oversikt når det står slik....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hendvender meg her i håp om at noen kan hjelpe meg med denne mannen som er min farfar. Det eneste jeg vet om han er at han ble gravlagt på Vestre gravlund på minnelund .Han giftet seg med min farmor Mathilde Julie Knoff (f.25.5.1915 d.4.6.2005) i 1936 i kampen kirke den 15.8. de fikk 3 sønner derav min far.De bodde på Økern, Kampen og Etterstad. Jeg vet at min oldefarfar het Oluf Kristian Jversen og moren het Marie Nilsen.De giftet seg i Oslo 18.3.1894 ( noe fødsel eller døds dato på de begge har jeg ikke). min tipp oldefar het Iver Iversen og Maries far het Martinius Nilsen . Foreldrene til Mathilde J Knoff het Hans Kristian Knoff f.1891 og moren het Julie ( pike navn ukjent)(føde år ukjent) Foreldrene til Hans K Knoff het Frithjof Knoff f. 1871? og moren het Mathilde (pike navn ukjent)f.1866Dette er alt jeg vet og jeg kommer desverre ikke videre uten litt hjelp. Håper noen kan hjelpe meg på vei da jeg har saumfart kirkebøker. vennlig hilsen Anne K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Konf.til Oluf Kristian Iversen på Nesodden,nr 11 Kildeinformasjon: Akershus fylke, Nesodden i Nesodden, Ministerialbok nr. Fa 0009 (1880-1915), Konfirmerte 1889, side 190. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne kristiansen

hei igjen. nå har jeg fått bekreftet at moren til Mathilde Julie Knoff ikke het Julie men Anna Hausine. Arne Tiedemann Knoff som jeg trodde hadde 2 etternavn viser seg nå med en tlf til min onkel at hadde Tiedemann som mellom navn så da er det ikke rart at man ikke finner han :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne kristiansen

uff får ikke hass på etternavnet til maren karine ( mor til Oluf kristian) er det noen som kan se hva det står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne kristiansen

jeg fant navnet hennes på linken til nr 13 det er knudsdatter. men hvem giftet Oluf Kristian Iversen seg med? på han har jeg bare fødsel og dåpsdato til og jeg finner ikke dåps boka til Arne Tiedemann eller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Her er vielsen,nr 12 i 1894 Kildeinformasjon: Oslo fylke, Oslo Hospital / Gamlebyen, Ministerialbok nr. 8 (1891-1908), Ekteviede 1894, side 221. Permanent sidelenke: LenkeArne Tiedeman er vel konfirmert i Kampen,men den kirkeboka er nok ikke avlevert ennå,der vil det stå hvor han er døpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anne kristiansen

så bra at dere kan hjelpe meg med dette men jeg har vanskelig for å tyde morens navn til Marie Nilsen det jeg kan tyde er Eline som er evt mellom navn. var det vanlig på den tiden og bli viet i et hospital? jeg bare spør. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Etternavn til Maren Karine (15 og 16) er Kristensdatter ved Oluf Kristian sin konfirmasjon.Hun er også benevnt Kristensdatter ved Oluf Kristian sin dåp se 131:Oslo fylke, Østre Aker, Ministerialbok nr. 3 (1869-1875), Fødte og døpte menn 1875, side 105. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5736&idx_id=5736&uid=ny&idx_side=-105>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.