Gå til innhold
Arkivverket

[#80063] Lauritz Lund gift med Ellen Margrethe Tønders forfedre


Gjest Wenche Østen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Østen

Er det noen som vet forfedrene til Lauritz Lund født 15 januar 1717 i Fåborg Danmark. Jeg har hans far Hans Lauritz Lund død 1734 i Faaborg, som var kjøpmann i Faaborg, hvem han var gift med, men så stopper det. Hvem er hans foreldre?Har noen navn som Søren Lund eier av Damsbo gods i Danmark som er nevnt i et skifte i 1742 når ektemannen til datteren Barbara Maria,Hans Jacob Erreboe dør.Tror far til Hans Larsen(Lauritz) Lund kan hete Lauritz Lund, men har ikke fått noe bekreftet.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Østen

Takk for det, men disse opplysningene hadde jeg nok fra før. Jeg prøver å grave litt til for å finne ut mere om denne danske delen av familien. Søren Lund regner jeg med er enten en onkel eller bror til Lauritz (Lars) Lund.Søren var Kancelliråd og var eier av både Damsbo og Brøttingers gods i nærheten av Nyborg og var gift med Sophie Fogh. Hans Larsen(Lauritzen)Lund vet jeg eide Damsbo i år 1730, og Søren Lund har også eid den i en periode. I skifte over over Hans Larsen Lund i 1734 står mons. Søren Lund nevnt som verge over barnet Lars (Lauritz Lund som senere giftet seg med Ellen Margrethe Tønder.Hadde vært flott om noen vet noe mere om denne danske familie som levde i Nyborg, og Faaborg runt 1600- 1700.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.