Gå til innhold
Arkivverket

[#80069] Klaus Flatlien


Gjest Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslak Smedal

Hei BjørgHvorfor heter han Kristiansen og ikke Flatlien i lenken? Flyttet han og tok navnet Flatlien på et senere tidspunkt?Aslak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Begge Klaus' søstre døde i 1901.Klaus hadde også søsknene Karl Sigvart (f.1862), Julie (f.1864) og Petter (f.1875).Faren til Klaus, Kristian Olsen (1830-1919), overtok Fladlien østre (142/7) i 1882, Klaus overtok i 1908.Se avskrifter på: www.slektshistorielaget.no og detaljer om Fladlien ligger i scannede tinglyste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Begge Klaus' søstre døde i 1901.Klaus hadde også søsknene Karl Sigvart (f.1862), Julie (f.1864) og Petter (f.1875).Faren til Klaus, Kristian Olsen (1830-1919), overtok Fladlien østre (142/7) i 1882, Klaus overtok i 1908.Se avskrifter på: www.slektshistorielaget.no og detaljer om Fladlien ligger i scannede tinglyste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Det burde ha stått i tittel at dette gjelder V. Toten/Aas....Helt tilfeldig at jeg så denne, kjente igjen navnetKan legge til at Fladlien ligger oppe på åsen vest for Raufoss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Døden til de 2 søstrene: VT/Aas MINI 1901: 304/29-30Karl Sigvart (f.1862) VT MINI: 19/24Julie (f.1864) VT MINI: 46/2Petter (f.1875) VT MINI: 79/45Dette er kilderef til kirkebøkeneDe 2 første er fra Severines 1. ekteskap og Petter er UE. Mer om disse har jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Døden til de 2 søstrene: VT/Aas MINI 1901: 304/29-30Karl Sigvart (f.1862) VT MINI: 19/24Julie (f.1864) VT MINI: 46/2Petter (f.1875) VT MINI: 79/45Dette er kilderef til kirkebøkeneDe 2 første er fra Severines 1. ekteskap og Petter er UE. Mer om disse har jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

HeiHva betyr VT og MINI? Det er lettere for andre brukere å klikke på en lenke enn at du må skrive av det som står.Hilsen AslakEt lite tips til sluttPS Når du skal kopiere en lenke gjør du følgende: 1) Marker nettleseradressen slik at det blir blått 2) Trykk CTR-tasten C-tasten, da kopierer du nettadressen 3) Trykk CTR-tasten V tasten for å lime innvankeligere er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Til Aslak (18): Nei, det er ikke slik du lager lenke til kirkebøkene. Se 52784: Lage lenker til skanna kirkebøker: bare til nybegynnere [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe>http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe (Ellers synes jeg det var litt dårlig takk for informasjon å klage på at lenkene ikke var med. Noe må du vel gjøre selv også)Forøvrig har du nok helt oversett at Heljar la inn henvisning til Gjøvik og Toten Slektshistorielag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aslak Smedal

HeiTil nr (20) og til Heljar, jeg er veldig takknemlog for all hjelp jeg får. For det første synes jeg de sidene Heljar henviser til på http://www.slektshistorielaget.no/ er litt vanskelig å finne frem til, det var derfor jeg bad om han kunne sette inn en lenke til de stedene han henviser til inn på slektshistorielaget. Det hadde vært litt lettere å finne 'scannede tinglyste' som henvises til i nr (12).For det andre vet jeg utmerket godt hvordan man lager kildehenvisning til kirkebøker. Det var klønete formulert av meg, unnskyld.Med vennlig hilsen Aslak Smedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Her er 2 av Aslaks temaer:77149: Dette forklarer hvorfor jeg ikke legger inn lenker når det gjelder materiale jeg har selv. Det gir også ei kort innføring i å bruke www.slektshistorielaget.no, fyldigere instruksjoner finnes der. Det er på 11. året med samme brukersnitt der og tror ikke jeg har hørt om noen andre som ikke har klart å bruke løsningene....... [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=77149&sok=aslak>Lenke smedal&nr=29&antinnlegg=13&startnr=&antall=&spraak=#anker77384: Her er det forklart om kirkebøker, MINI f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.