Gå til innhold
Arkivverket

[#80102] försvinner teman?


Gjest Jörgen Ingman
 Del

Recommended Posts

Gjest Jörgen Ingman

Hej!Antingen håller jag på bli senil eller så är det nåt annat konstigt. Jag fick hjälp tidigare i år att söka i svenska kyrkböcker och fick mycket hjälp med bilder och allt men nu hittar jag inte det temat. Kan inte tänka mig att det var nån annanstans än här på forumet men nu blir jag osäker. Händer det att teman försvinner från forumet?Mvh, Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

I første halvdel av mai hadde du endel bilder og temaer her, og jeg fikk også tilsendt bilder av din mormor Sara på mail, så det stemmer nok at du fikk noe hjelp her på forumet. Fortsett å søke! Hilsen Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Hej Marianne!Japp, jag har sökt på mitt namn men för iår är det inte så många och inget är det jag letar efter. Och det måste vara från iår för de personerna jag fick hjälp med kände jag inte till tidigare. Kan det vara så att det kan vara 'slettet' för att svaren jag fick innehöll bilder från svenska kyrkböckerna kopierade från SVAR eller annan svensk släktforskningssite med kopierade kyrkböcker? Tänkte kanske det finns nån 'upphovsrätt' som gör att det inte är tillåtet att lägga ut kopior på andra sidor?Personen det gäller är Edla Katarina Selander f i Sundsvall 2/5-1860 och ev hennes mor Katarina Sjödin f 11/9-1836 i Högsjö, Västernorrland.Vet att hon som hjälpte mig med bland annat bilder från ett par eller fler husförhörslängder är norska i alla fall. Det kan väl inte finnas nån annan site?Mvh, Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Søker du på ditt navn finner du alle de innlegg du har startet.Legger du inn stikkord som ikke er det samme som overskriften i dine tema, men noen andre releante ord som ikke er ditt navn eller tema,har du enda bedre mulighet til å finne tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Hej Otto!Har sökt med 'Ingman' i sökfältet och det bör väl räcka? Fick då mindre än 10 svar daterade senast iår men inget är rätt.Mvh, Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jörgen Ingman

Hej igen!Nu är gåtan löst :-) Hittade temat till sist, nr 65591. Problemet var att jag fick för mig att när man sökte så kom svaren i kronologisk ordning efter sist brukt, men det visade sig att det sorteras i nummerordning efter teman istället.Ursäkta allt styr!! Mvh, Jörgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.