Gå til innhold
Arkivverket

[#80112] Fire flotte damer fotografert i Larvik eller Stavern ca 1904


Gjest Sissel Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Johnsen

Disse fire flotte jentene har jeg funnet i albumet etter farmoren min. Bak på bildet står det : Til Thora. Juleaften 1904 fra Frida.' Frida er nr tre fra venstre hvis krysset under bildet i albumet skulle være henne. Bildet er tatt hos fotograf J.E.Ludwigsen som hadde arbeidststed både i Larvik og Stavern (Fredrisvern). Thora er Thora Katinka Torgrimsen, datter av Torgrim Halvorsen og Nicoline Mathilde Larsdatter, Brunlanes. Har noen sett disse før?Sissel Johnsen

bilete9904.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissel Johnsen

Etter at jeg hadde lagt inn innlegget, kom jeg til å tenke på at det kanskje kunne være en ide å sjekke FT for 1900 i Larvik og omegn. Fant en familie Friis på Agnes som kanskje kan være kandidater, der er det i hvert fall fire døtre. Lenke Min farmor var født på Agnes, men bodde der ikke så lenge. Men mens hun bodde der var faren hennes sagmester på Agnes. Så kanskje er dette rett og slett søstrene Friis? Kjenner noen andre til denne familien og kan bekrefte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.