Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Sigbjørn Elvebakken

[#80136] Bjarne Nikolas (Petersen) Følling fra Levanger, uekte barn 1899-1908

Recommended Posts

I følge Bjarnes (f.17.3.1883 Levanger) amerikanske etterkommere kunne han ha hatt to uekte barn (gutt kalt Bjarne N og jente med ukjent navn)før han emigrerte til USA i 1908. Ukjent fødselsår og -sted på begge to. Bjarne bodde i Trondheim ved folketellingen 1900 og reiste til Hannover (Tyskland) for å studere til ingeniør i 1902. Begge foreldrene til Bjarne var baptister. Finns det noen brukere av forumet som har vært borte i dette? Takknemlig for svar! Mvh Sigbjørn Elvebakken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Ved å sjekke gater under samme kretsnr. fant jeg ut at Præsidentveien sannsynligvis hørte under Domkrk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg har sjekket Databasen for Trondheim, og han står ikke oppført som far i noen av de som inneholder døpte etter 1900.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Berit! Saken er et skudd i mørket og kun basert på hva hans yngste datter husker hva moren har fortalt. Om han har barn før han reiser til USA kan de faktisk være født i Tyskland mens Bjarne bodde der. Tenker at jeg skal lete gjennom andre restegjeld ellers i Trondheimsområdet, bare for å utelukke. Sigbjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.