Gå til innhold
Arkivverket

[#80138] Hermann og Emma Berg


Gjest Odd Jan Skriubakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Odd Jan Skriubakken

I folketellinga fra 1900 bor Hermann og Emma Berg i Oslo (Rosenkrantsgt. 8) sammen med datteren Ragna. Er det noen som kjenner noe mer til disse tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, her er lenke til folketellingenLenkeSer at Herman i født i Ullensaker og Emma er født i Fredrikstad. Er det forfedre eller opplysninger etter 1900 du er ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Jan Skriubakken

Takk for svar - jeg skjønner at spørsmålet mitt ikke var presist nok stilt. Jeg er primært interessert i Hermann, Emma, Ragna og evt. flere barn. Jeg kjenner Emmas forfedre og søsken - jeg tror jeg har de fleste opplysningene som kan leses ut av folketellinger og kirkebøker.Emma hadde flere søsken: Anna, Karen, Sofie, Einar og Ågot. Annas historie kjenner jeg, men ikke de andres. Foreldrene het Ole Sigvart Pedersen og Alette Endresdatter. Familien flytta i 1890-årene til Grue, der Ole hadde arbeid ved saga ved Gravsjødammen. De bodde på Framstad til ca. 1920. Da flytta de - uvisst hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Om 106 dager legges FT1910 ut.Da blir det adskillig lettere å ta peiling kilder som eventuelt vil bringe fram løsninger.(Er det forresten blitt lett i KB for Domkirken og Trefoldighet?)IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.