Gå til innhold
Arkivverket

[#80144] Peder Henrik Hemmingsen Nesna g. 1846 i Vågan m. Lisa P. Bertelen Lødingen


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heiDette paret er litt pussige opplysninger på i Vågan kirkebok:[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2631&idx_id=2631&uid=ny&idx_side=-172>Lenkede har som fedre på Peder H. Hemming Martinusen fra Nesna og på Elisa Pauline en Hans Bertelsen. De to personene finnes ikke på nevnte steder i 1801. Ønsker bekreftelse på de fedrene som jeg mener er de rette.På Frodes side finnes en Peder Henrik Hemmingsen som passer med årstallet f. 1818, men om dette er den rette vet jeg ikke. se Frodes side: Lenke Det finnes ingen Hemming Martinusen i Nesna i 1801 ft.På Elise Pauline er jeg mer tilbøyelig til å tro at Berthel Ediasen på Anfindslett er faren. s. 370 i gård og slekt i Lødingen. Hun er bare nevnt med dato og ikke mer der. Hun er heller ikke i skifter i Salten.her er hennes konfirmasjon i 1837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J  Engmo

Det er døpt en Peder Henrik Hemmingsen i rette året i Nesna,foreldre Hemming Pedersen Sandnes og Anne Johanna Jonsdatter : 1808, 3. kolonne Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, her er dåpen til den eldste sønnen, Henning Andreas - Nordland fylke, Vågan, Klokkerbok nr. 874C01 (1843-1859), Fødte og døpte 1847, side 45-46. Permanent sidelenke:  [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2631&idx_id=2631&uid=ny&idx_side=-26>Lenke Permanent bildelenke: LenkeHer er dåpen til broren Bartholm - Nordland fylke, Vågan, Klokkerbok nr. 874C01 (1843-1859), Fødte og døpte 1850, side 75-76. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Lisa var enke i 1865 - LenkeBartholm Henningsen utvandret i 1869 - LenkeKan dette være giftermålet hans? - Lenke America&frompage=99Her er Jacob Pareli i 1865 - LenkeMen sønnen hans blir døpt Barthold Andreas - Nordland fylke, Lødingen, Ministerialbok nr. 872A08 (1840-1863), Fødte og døpte 1858, side 94. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke I FS ser jeg at Elisa Pauline født 1818 og Jakob Pareli Bertelsen, født 1827, er søsken:LenkeogLenkeFS opererer med 13.7. og 18.7. som Jakobs fødselsdato – her er dåpen som viser at han var født 18. juli - Nordland fylke, Lødingen, Ministerialbok nr. 872A07 (1787-1840), Fødte og døpte 1827, side 127. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: Lenke Berthel Ediassen døde i 1856 - Nordland fylke, Lødingen, Ministerialbok nr. 872A08 (1840-1863), Døde og begravede 1856, side 475. Permanent sidelenke:  Lenke Permanent bildelenke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiHadde det meste her bortsett fra at Bartholm Hemmingsen dro til USA. Men som tidligere nevnt er det bedre med 2 like opplysninger enn ingen opplysninger.Hemming Andreas Hemmingsen bodde i Borge en periode før han flyttet til Harstad (Erikstad på Seljestad). I tilfelle noen lurte.Hvor Lisa P. Bertelsen har jeg ikke funnet siden hele systemet har vært nede på digitalarkivet. Er det noen som har vært borti henne.så ut til at de som var på jobb på Fredag, slo av PCen som inneholder alt her på Digitalarkivet og gikk hjem. Det har i alle tilfelle ikke vært mulig å nå hele helgen.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.