Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørn H Engseth

[#80145] Hjelp til å tyde kirkebøker

Recommended Posts

Gjest Bjørn H Engseth

Renebo. Vet ikke helt sikkert hva dette er, men har begynt letingen i Rennebyu i Sør Trøndelag.Takk for hjelpen Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn H Engseth

Her har det skjedd noe veldig rart med innlegget jeg la inn :-) Vet ikke om det var linken til kirkeboka for Rennebu som skapte problemene. Forsøker på nytt. Denne gang uten link :-(Forsøker å finne fødselen til Johanne Thoresen som giftet seg i Rice Lake Barron County i Wisconsin 6 November 1890.I følge fun i debatt innlegg Lenke så er Johanne fra Renebo. Har derfor startet letingen i Rennebu i Sør Trøndelag uten å vite om dette er rett.Funn lister også foreldrene som Ole Thorsen og Marit Swensen.Takk Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn H Engseth

Mer info.. Fant ei Johanne født 12 februar 1869 i Rennebu. Det er foreldrene til denne Johanne som jeg trenger hjelp til å tyde.Altså kirkebok for Rennebu. Johanne født 12 Februar 1869.Takk Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn H Engseth

Trenger hjelp til å tyde etternavnene til foreldrene til Johanne født 12 feb 1869. Følg linken til Berit. Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Jeg kan ikke se at faren heter Thoresen. Normalt skulle denne Johanna hete Olsdatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn H Engseth

Har sett flere som utvandret til Amerika på slutten av 1800 tallet har fått etternavnet til faren, selv om de er født i Norge. Bjørn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Emigrasjon: Foreldrenes navn er jo veldig like, og de skulle også til Wisconsin. Kan Gjertrud ha blitt til Johanna? Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Glemte nok å telle år her. Gjertrud blir nok i yngste laget til å gifte seg i 1890.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Dåpen i Rennebu 1869: Jeg tror nok det står at foreldrene var Dreng Ole Arntsen Langeng af Meldal og pige h... Marit Iversdt/Ivardt. Rogje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.