Gå til innhold
Arkivverket

[#80164] Michel Jacobsen i Dillan, Vuku, Verdal f. 1799


Gjest Janne Högdin
 Del

Recommended Posts

Gjest Janne Högdin

”Jacob Joens. Dille” fick en son Michel 18.05.1799. Vart tog han vägen? Är det möjligen han som blev soldaten Michael Nyh i Offerdal, Jämtland. Denne Nyh finns nämnd i Könsta, Bångåsen och Lien landsbyar i Offerdal och dog i Lien 1881.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

Tror det er denne som blir gift 1824 med Marta Johnsdtr. f. ca. 1794 i Trondheim. Husmenn på Holmsvald 15.04.1825 da sønnen John fødes, han drar til Overhalla og Grong. Inderster på Oppemsvald 04.10.1827 da Jakob fødes, han dør trolig på Mønnes 16.06.1840. Det er trolig denne Mikkel Jakobsen som dør som inderst på Skrovevald 26.02.1848, så det synes ikke å være denne som drar til Jamtland. Mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Singstad Paulsen

Janne, kanskje du skal starte et nytt tema hvor soldaten Michael Nyh i Offerdal, Jämtland er hovedperson. Skriv ned alle data du har om han, bl.a om hvor det står at han er fra Norge.Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Hej och tack! Mikkel är en som jag har funderat på i flera år, ibland hittar jag en ny sten att vända på. Jag har en känsla av att det som du Trond har kommit fram till var det som jag som Helgådaling trodde för många år sedan, nu är vi minst två som har samma åsikt. Tyvärr har jag inte mycket om honom i Jämtland. Namnet Mikkel var inte vanligt här. Han var född 1799 enligt vissa källor, gifte sig första gången 1824 och senare som änkeman 1863. Om man ska tro namntraditionen och hans barns namn skulle Mikkels far heta Olof och modern Kerstin, men den stämmer inte alla gånger. Tyvärr vet jag inte vart han kom ifrån, Norge och Nord-Tröndelag kunde vara ett alternativ. Jag har fler uppslag, ska kontrollera dom också! Hälsningar Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.