Gå til innhold
Arkivverket

[#80181] Olava Berntsen f.1891 - hvor ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

I 1920 døpes en gutt Frede Ingebart i Moss, men det står i kommentarfeltet at han er født i Rygge: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Landsoknet i Moss, Klokkerbok nr. II 4 (1920-1932), Fødte og døpte 1920, side 11. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4118&idx_id=4118&uid=ny&idx_side=-11>LenkeFaren er stuert Artur Ingebart Abrahamsen, født 5 nov 1887 i Nøtterøy, Vestfold. Ham har jeg styr på :-)Moren er Olava Berntsen, født 1891, men jeg finner ikke hverken dåpen hennes eller vielsen deres. Jeg har kun funnet en Olava Berntsen i 1891:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Her er en Olava Berntsdtr. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&a=b&filnamn=f00411>LenkeSamme Olava flytter til Christiania,se nederst på høyre side Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Nes i Nes, Ministerialbok nr. 14 (1906-1929), Utflyttede 1911, side 249. Permanent sidelenke: LenkeDet er det en Olave Berntsen f.i Ringsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk, Solveig.Lovende kandidater og noe å jobbe videre med. Jeg håper at hun ikke giftet seg i Christiania, for da er det mye å lete i....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Ottesen

Eg veit ikkje om du er i posisjon i forhold til å ta kontakt, men enkja etter Frede lever framleis i Horten. 87 år gammal. Sonen deira bur også i Horten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

I mellemtiden har jeg fått opplyst at fødselsdatoen var 14.05. og det betyr at kandidaten fra Ringsaker må være den rette: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Veldre i Ringsaker, Klokkerbok nr. 14 (1891-1904), Fødte og døpte 1891, side 3. Permanent sidelenke: Lenke-og takk til Otto! Hadde jo vært en mulighet, hvis jeg ikke fant ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.