Gå til innhold
Arkivverket

[#80183] Ole Christiansen Myrvold Blakestad


Gjest Hilde Roos
 Del

Recommended Posts

Gjest Hilde Roos

Prøver idjen: Ole Christiansen gift med Anne Maria Engebretsdatter 13/4 1847 Høland.Han bor på Samelrud under Evenbye og hun Skougen under Østbye. Når deres sønn Martin Julius blir født står det bak fars navn Myrvold Blakestad regner med da at han er født der. Prøver å finne Oles og Anne Marias foreldre for jeg har gjort feil funn av deres foreldre og må begynne på nytt.Feilen ble oppdaget da jeg lånte Gårds og slektshistorier bind 2.Er det noen som kan gjøre oppslag i bygdebøker i Aurskog og Høland? Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Tusen takk for hjelpen. For håpe på at jeg har funnet fram til riktige personer nå da for det er lett å ta feil.Så at du skriver fra London så da har du kanskje slekt fra dette området? Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Ble feil et sted når jeg skulle sende svar til deg.Takk for hjelpen.For håpe det er riktige personer denne gangen da.Ser at du skriver fra London så du har kanskje slekt fra dette område? Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Takk for hjelpen. Det kan vel stemme med alderen når de gifter seg at det er disse.Jeg står litt fast her ettersom jeg har gjort feil før men jeg for sjekke med fadderene til Martin Julius Olsen om noen av disse i folketellingen kan ha vært hans fadder eller til noen av hans søsken.Martin Julius er min tippoldefar.Mvh Hilde Roos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Glende

Hei, har sjekket bygdebøkene for Samuelrud: Kristian Olsen f. 1780, giftet seg 1810 med Anne Marie Olsdtr. De bodde som plassfolk på Samelrud fra før 1812 til etter 1827. Barn: 1. Ole f. 1818, se Myrvoll av Blakkestad gnr 124. (Har ikke kommet bygdebok for dette gnr enda) 2. Kristen f. 1812, d. 1852 på Bråten av Skulerud gnr 137. 3. Mette f. 1822, d. 1827 på Samelrud.Det står ikke hvor Kristian og Anne Marie kom fra.Finnes to Christian Olsen i 1801-tellinga på 20 år: Lenke>Lenke [url=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde Roos

Takk for svaret. Dette blir ikke lett med to med samme navn. Har sett på noen av de som har vært faddere og da er det en ved navn Sofie(a) Engebretsdatter som er fadder og det tror jeg er søster til Anne Marie Engbretsdatter.Sofia er født 19/6 1833.Ved 1865 er hun tjenestepike på Kongthorp Guldhaug.Ole Christiansen og Anne Marie Engebretsdatter flyttet til Oslo i 1862.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.