Gå til innhold
Arkivverket

[#80187] Jacob Olsen fra Vågå


Gjest Hans Egil Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Egil Hansen

På Lineset.net så finner jeg følgende data: 1874.08.16 Hans Nicolai Meier Olsen Engøy, Gjervalen, 25/1849 Ole, Olsen EngøyEline Jacobsdatter Sels annex... Vaage Prestegjeld? 28/1846 Jacob Olsen Sorhulen?Jeg tror jeg har funnet hennes fødsel:Kildeinformasjon: Oppland fylke, Sel i Vågå, Ministerialbok nr. 5 /3 (1842-1856), Fødte og døpte 1846, side 71. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16813&idx_id=16813&uid=ny&idx_side=-14>Lenke Permanent bildelenke: LenkeNr 17 med Jacob Olsen og Ragnhild Engebrectsdatter UldalseieSå finner jeg familien i 1865:Lenkeog 1875: LenkeProblemet er at det var for mange Jacob i 1815-1816 som egentlig passet inn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

For døpte i Vågå er det enklere å bruke databasen til Arkivnett Oppland: http://www.arkivnett.ol.no/index.php?id=178Ved å søke på det aktuelle fødselstidspunktet fant jeg bare aktuelle Jakob Olsen. Den ene ble født på Svare i Vågå, den andre på Sel. Det er vel han som er mest aktuell vil jeg tro, uten at jeg kan garantere for at det er riktig person:Jakob Olsen født 7.4.1816 (u/e) med foreldre Ole Nilsen og Eli Olsdatter, tjenestefolk på hhv Laurgård og Rommungard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Egil Hansen

Jeg var faktisks ikke klar over at Arkivnett Oppland eksisterte. Det var nyttigJeg er enig med deg. det ser ut som om det er riktig Jakob som er funnet. Takk forhjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ser med et halvt øye: Uldalseie. Det er for Sel å regne 3-4 kilometer nord for Otta, her. Laurgård og Rommungard er også Sel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.