Gå til innhold
Arkivverket

[#80189] Christian Pedersen og Elisabeth Githlesdatter


Gjest Arne Jarlind
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Jarlind

Christian Pedersen, f. 17.10.1831 og Elisabeth Githlesdatter, f. 24.09.1829 giftet seg i Lye prestegjeld 06.11.1860. I 1861 melder ekteparet flytting fra Mauland, Time prgjd til Sandnes, Høyland prgjd. Her fikk de sitt første barn, Peter, f.09.10.1861. I 1865 er familien bosatt på Nordre Stokke gård i Hetland prgjd, Frue sokn.04.05.1865 ble sønnen Gustavus født.Dette er det siste jeg har om familien. Er det noen som har kjennskap til hvor de har reist? De sees ikke i 1900-tellingen.mvh. hilsen Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Jarlind

Du er dagens helt Carsten. Disse har jeg 'slitt' med en tid. Tenkte ikke muligheten på at han ble ført med Mauland som etternavn.Tusen takk for hjelpen.mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gaute Klepp

Tollef Gudmestad er født på Gudmestad i Hå kommune den 7 juli 1864. Moren, Ingeborg, f. 11 jan 1832 på Hognestad i Time er søster til Elisabet Gitlesdatter. Dermed er Tollef og Grete søskenbarn. Dåpen, nr. 19. LenkeFaren, Tobias er født 4 aug 1836. Han var bygningsmann og bodde i Stavanger. Han døde på Hetland kommunegård den 24 juni 1899.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Jarlind

Hei Gaute. Jeg hadde opplysninger om sønnen Peter Mauland og hans kone Britha Helmertsdatter, men data på de øvrige hadde jeg ikke. Dette var kjempefint. Tusen takk.mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.