Gå til innhold
Arkivverket

[#80194] Far til Agnethe Olsdatter, Ringsaker 1869 ?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Agnethe Olsdatters dåp: Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Ringsaker, Ministerialbok nr. 10 (1861-1869), Fødte og døpte kvinner 1869, side 171. Permanent sidelenke: LenkeHun er 'uægte' og foreldrene er Marie Simonsdatter, Ø. Amb. og Ole Kristiansen, V. Amb. Alder på foreldrene er ikke oppgitt og det finnes en del kandidater å velge mellom. Hva står der foran farens navn ? Er han ungkar ?De nevnte gardene har heller ikke gitt meg noe svar, når jeg sjekket 1865-tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Og halvsøsteren Mathea Hansdatter. Maria Simensdatter er nok hun som er født 11/3 døpt 24/5-1846 Nordre Sougseie. Hun er også født uekte men foreldre: Simen Mikkelsen og Anne Nielsdatter giftet seg 14/4-1846. Ole Christiansen er det mange av...har ingen alder på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg håper at gardsnavnene kanskje kan skille ut den Ole som jeg er interessert i, selvom han antakelig ikke er født der, men bare bosatt der ved Agnethe fødsel. For der er ganske riktig mange med samme navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Gardsnavn kan nok ikke skille ut den Ole Christiansen (Kristiansen) som var far til Agnethe. Det er ikke oppgitt noen alder på han. Her er Ole Christiansen (Kristiansen) f.2 i 1841, 3 i 1842, 2 i 1844, 4 i 1846, 3 i 1847, 1 1848. Men, han kan jo være eldre og da er det enda flere kandidater.Hna er da ungkar i 1865, hna var jo bare tjenestekarl på Vestre Amb , han behøver ikke engang være fra Ringsaker. Da ser du hvor umulig dette problemet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.