Gå til innhold
Arkivverket

[#80218] Olger Emil til Amerika. Hvor ble han av ?


Gjest Tor Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Mathisen

Olger Emil ble født 13.11.1897 i Sørvågen i Moskenes. Foreldra var ikke gift. Mor var Konstanse Marie Jonasdtr. fra Sørvågen, mens faren het Hans Kristensen og kom fra Brønnøy.Da Olger ble konfirmert i Moskenes i 1912, brukte han navnet Hanssen.Etter det veit en bare at han reiste til Amerika, og ingen hørte fra han.Kan noen hjelpe med å finne når og hvor han reiste, og om det er mulig å finne spor etter han i Amerika.Med vennlig hilsenTor Mathisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hei, med litt harelabb finner jeg bare en kandidat: Emil Rønning Hans. født 1897 i Vik, utv. fra Trondheim 6.feb 1915.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

British Columbia Death Index Vital Event Death Registration Name: Olger Emil Hansen Event Date: 1969 9 29 (Yr/Mo/Day) Age: 71 Gender: male Event Place: Masset Reg. Number: 1969-09-018485 B.C. Archives Microfilm Number: B13301 GSU Microfilm Number: 2034112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

GLIMRENDE Hanne Line. Nå er det også noen oppe i Lofoten som blir glad. Hadde etterlysning i Lofotposten og kom da på sporet at han hadde utvandret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg var for tidlig ute. Masset ligger på Queen Charlotte Islands (nord på den nordligste) 50 kilometer ut fra byen Prince Rupert i British Colombia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Mathisen

Takk til Helge. Da er det lokalisert hvor han holdt til. Dere som er god på Canada - kan det bli noen hjelp vdr. mine spørsmål på 80210 ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.