Gå til innhold
Arkivverket

[#80221] Jørgine Jørgensdatter


Gjest Kristin Biseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin Biseth
LenkePå høyre side her er Jørgine hjemmedøpt nr 74 Det står masse opplysninger, men jeg greier ikke lese alt. Er det mulig å få noe lesehjelp. Har fått tak i at Jørgen Biset er barnefaren og at det muligens står hvor foreldrene jobbet, men greier ikke tolke det. Er det noen som greier lese alt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Biseth

Kanskje det er fordi jeg bruker Mac? Kan ikke det med permanent sidelenke, men det er Ministerial 1819 - 1828 Aker 1821 s. 71 nr 74 f 24 feb døpt 1 apr. Prøver klipp lim omigjen.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Biseth

Ja den fant jeg netopp og før, men det er ikke så mye opplysninger der som i Ministerialboken! Derfor hadde jeg vært interessert i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Det var då ei forferdeleg slarvig skrift, men her er det eg i farten får ut av det, med atterhald om bokstaveringa (tittelen til Even tar eg ikkje utan vidare): Jørgine, hjemmedøbt. F(oreldre) Pigen Karen Jensd: som tjente hos Asessor Ottesen og gjorde barsel paa Enerhougen hos Even (Kant/Bord?)hugger? og Barnefader efter egen tilstaaelse Ungkarl Jørgen Biset (Bislt?) Kudsk hos C. Hejerdahl. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.