Gå til innhold
Arkivverket

[#80227] Christian Brun, stadshauptmann i Kristiansand rundt 1693


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Er det noen som har kjennskap til denne mannen?Borgere i Kristiansand 1693 eller før: Christian Brun, stadshauptmann og brannmester. Forrige løytnant C.B. søkte i 1697 om å sette opp en vannmølle nedenfor Grims mølle. Gift 1696.Jeg har ikke funnet noen vielse i Oddernes 1692 osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg fant dette skiftet fra 1743 etter Christen Pedersen Brun http://www.arkivverket.no/URN:sk_read/24495/41 Jeg er ikke flink til å lese skifter. Så det jeg lurer på er om denne Christen kan være den samme som stadshauptmann Christian Brun.Det jeg egentlig leter etter er medlemmer av militærslekten Brun. Så vidt jeg har klart å se i dette skiftet så finnes det ikke nevnt andre Brun enn Christen Brun og de 3 sønnene hans, Peder, Giert og Niels. Guttenes mor er vel kanskje Helene Jørgensdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Salicath

Veldig usikker, men kan det være familie med oberst Peder Brun gift med Lisbeth Worm - foreldre til Inger Dorthea Brun gift med major og kommandant Ernst Friderich von Zernichow 1640-1711 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er det jeg prøver å finne ut av, men det er ikke enkelt. Jeg tviler på at Christen Brun og hans 3 sønner er i slekt. Men som før sagt, er Christen og Christian en og samme person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.