Gå til innhold
Arkivverket

[#80237] Telling Norderhov/Ringerike 1875 ?


Gjest Per Oluf Nordli
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Oluf Nordli

Er det noen der ute som har tilgang til manntall for Ringerike / Norderhov 1875? Eller hvor den er å få tak i? Er på jakt etter ( Hans ? ) Oluf Hansen fra Kraakstad ved Ski.Akershus. Han var der i 1872 og 73, fikk 2 uekte barn med Kjersti Andrine Andersdatter. De kan ha bodd på Hønen, Mobakken,eller Nærstad? Har funnet en Hans Oluf Hansen i tellingen 1865 fra Kristiania som pasient ved Storgaden Arbeidsanstaltt, her står at han er født i Froen ved Drøbak, 28 år. I krkebøkene for Kraakstad finner jeg Hans Oluf Hansen døpt 29-08-1840, født på Frogner? på Hougland. Jeg lurer på om dette kan være samme mann?Hilsen Per Oluf Nordli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Folketellinga 1875 oppbevares i de respektive statsarkivene, i dette tilfellet Statsarkivet på Kongsberg. Tellinga er mikrofilmet, og jeg ser ikke bort fra at biblioteket i Drammen kan ha en kopi av mikrofilmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Gilhuus

Regner med at det er denne karen du er ute etter.Døpt i Hønefoss kirke 1872NAVN: Annette Helene KJØNN: K EKTE/UEKTE: U FØDT: 03/05 DØPT: 04/08-1872 FAR: Oluf Hansen Høneneie YRKE/STAND: Arbm SIVILSTAND: Ungkarl FØDESTED: Ski i Sogn MOR: Kristi Andrine Andersdt Fugleberg SIVILSTAND: Pige HJEMMEDØPT AV: Christin Luica Wagaard Faddere Marthe Andersdt Høneneie Karen Andersdt Høneneie Christin Luica ?? Waagaard Anders Pedersen Høneneie Anders Hansen Waagaardseie Merknader: K: Hjemdøbt af christin Luica. paa Waagaard. Opgaven af Pigens moderDøpt i Norderhov kirke 1884NAVN: Anders Syver KJØNN: M EKTE/UEKTE: U FØDT: 28/01 DØPT: 09/03-1884 FAR: Ole Christean Olsen Nærstadeje SIVILSTAND: Nu gift FØDT: 1854 MOR: Kersti Andrine Andersdatter Høneneje SIVILSTAND: Pige FØDT: 1854 Faddere Kari Andersd Hofseje Mathea Olsd Nærstadeje Thea Johansd Nærstadeje Halvor Andersen Vemeeje Peder Andersen Hofseje Merknader: K:Hans 1ste Leiermaal hendes 3die Leiermaal. Opgivet af Moderen %NB ?? ??% To Leiermaal med samme person. Hendes før fødte Børn ere: Anette Helene f 3/5 72. Oluf Kristean 3/12 74. Faderen: Ole Hansen fra Ski.Konfirmert 1887 i Norderhov kirkeNAVN: Anette Helene Olufsdatter Haujar KONFIRMERT: 17/04-1887 FØDT: 03/05-1872 DØPT: 04/08-1872 BOSTED: Haujar KJØNN: K FØDESTED: Høneneje FAR: Oluf Hansen SIVILSTAND: Ungk MOR: Kirsti Andrine Andersdatter Høneneje SIVILSTAND: Pige KARAKTERER: G, mg. MERKNADER: Elvigen.Konfirmert 1888 i Norderhov kirkeNAVN: Ole Christian Olufsen Alme KONFIRMERT: 08/04-1888 FØDT: 04/12-1873 DØPT: 28/12-1873 BOSTED: Alme KJØNN: M FØDESTED: Mobakken FAR: Oluf Hansen Ski SIVILSTAND: Ungk MOR: Kersti Andrine Andersdatter Høneneje SIVILSTAND: Pige KARAKTERER: Næsten g. MERKNADER: Elvigen. Att til Drammen af 08/05/1892. NB! dette er avskrift og må skjekkes i kirkebøkene. mvh Ellen Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per OlufNordli

Tusen takk for hjelpen! Oluf Olufsen ( Ole Christian ) var min bestefar og han var vognmann og drosjeeier på Høneefoss og bodde i Norderhovsgata 11, som jeg tror er revet i dag. Har sjekket alle opplysninger med kirkebøkene og alt stemmer. Vet du om Mobakken var en plass under Alme? Var Hauja® / Hauga i Heradsbygd? Du sier at dette er en avskrift som måtte sjekkes, er det mer spennende der? Hilsen Per Oluf Nordli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.