Gå til innhold
Arkivverket

[#80259] Kristine Eliasdtr.1789 Fjaler-1878 Davik,SF . Hjelp til å nøste opp hennes liv.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Kristine Eliasdtr. ble trolig født rundt 1789. Jeg har ikke funnet dåpen hennes, men hun er trolig født et sted i Sunnfjord av foreldre Elias Knudsen og Daniele Danielsdtr.Jeg finner henne ikke i 1801 tellingen, og hun dukker ikke opp igjen før hun i 1810 ble mor til en sønn Jacob. Han ble født 28.07.1810 på Hamre i Sund, Hordaland. Faren var en Peder/Peter Malmbelg/Molberg.Se venstre side i kirkeboka. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11692&idx_id=11692&uid=ny&idx_side=-30>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Så forsvinner hun for meg igjen inntil dun gifter seg i Davik 12.10.1838 med Daniel Danielsen Dørhella 1815-1897. Se post nr.16.Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Torodd. Da var der nok enda en mann i hennes liv mellom Peder Malmberg og Daniel Danielsen. Det må nok være denne Christian som døde i 1825. Da hun giftet seg i 1838 hadde hun vært enke i 13 år. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Da har jeg funnet ytterligere tre barn av Kristine og kristian.Anne Dorthea 15.04.1821 på Florvåg, AskøyKristian 25.06.1824 på Totland i DavikChristine Johanne 20.09.1826 på Totland i Davik. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen
Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Lars. Det er nok dem ja. Og Kristine oppgir fødested til Gjølanger i Holmedahl, Sunnfjord.Jeg har sjekket dåpen i Fjellberg også.Og der synes jeg å kunne lese at hennes bror Jacob Eliassen var blant fadderne. Han var også omreisende, og på det tidspunktet gift med en Helge Olsdtr. fra Helle i Førde. Han dro fra henne og ble senere sammen med Dorte Danielsdtr. som også er å finne blant fadderne i Fjellberg.Mvh. Rune Thorstensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.