Gå til innhold
Arkivverket

[#80266] Hvem var kunstmaler Tjøtta på Jæren? Første halvdel av 1900-tallet


Gjest Kenneth Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kenneth Bratland

Kunstmaler Tjøtta på Jæren levde var gift med Margit Andrea Thorkildsen fra Salhus. Hun var født i 1889: LenkeIfølge familiemedlemmer hadde de 4 barn, men de husker ikke navnet på kunstmaleren eller barna. Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvem denne kunstmaleren var. Kanskje et kunstnerleksikon kan gi svaret?Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Etter nyttige tips fra dere har jeg funnet ham: Ole Tollefsen Tjøtta f. 23. april 1880 i Klepp på Jæren som sønn av gårdbrukerfolk Tollef Johannessen og Berta Serine Olsdtr. Tjøtta.Ifølge en avisartikkel jeg fant døde han i 1930. Det jeg mangler nå er å finne en vielse mellom ham og Margit Andrea. Eller å finne ut hvor barna var født. Kanskje noen kan hjelpe meg videre?Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Det var rett dame! Tusen takk for hjelpen. Det eneste jeg mangler da er vielsen mellom Ole og Margit Andrea.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.