Gå til innhold
Arkivverket

[#80280] Knud Arntsen Mule/Marie(?) Arnsdatter f 16? Levanger


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Søker aner på mine aner Knud Arntsen Mule og kona Marie(Marian? Arntsdatter, som det var skifte på 09.09.1732(ca midt på venstre side):LenkeI byggdeboka har jeg funnet Knut Arnsen under Mule tidligere, og han kjøpte Mule 31.05.1731 på vegne av sønnen Arn eller Arnt. Vet ikke hvor jeg har Bykset fra, eller hva som står om han i bygdebok der. Jeg har ikke bygdeboka her nå, så der skulle jeg gjerne hatt et oppslag. Jeg er også i tvil om Knuds kone het Marie eller Marian eller noe annet, og hvem som var formynder for det 3. barnet. Det kan se ut som om det var Hans Jelstrup?Det jeg ellers har av opplysninger om denne familien er at Knud Arnsen eller Arntsen og kona Marie(??) døde i ca 1732, og hadde disse barna:1)Aren Knudsen født ca 1700-1704, og han var 64 eller 68 år da han ble gravlagt 01.02.1768. Skifte på han 24.02.1768, og han var da gift med Mali Olsdatter. Disse er blant mine aner gjennom datteren Marit som var gift med Peder Olsen Kolberg. Har det som står om Aren under Mule i bygdeboka.2)Marit Knudsdatter født ca 1705, og 27 år ved foreldrenes skifter i 17323)Eli Knudsdatter født ca 1714 og 18 år ved foreldrenes skifter i 1732.Nå ser jeg i skiftet at døtrene kalles Marit og Eli Arnsdøtre, men regner med at det er en skrivefeil av dem som skrev ned skiftet. Eller kan det være slik at Marit og Eli var døtre av bare Marie eller Marian i et tidligere ekteskap? I såfall faller jo Marie eller Marina(?) bort som mor for min forfar Arnt. Står det noe om denne familien i Bykset i bygdeboka(Skogn Historie)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Har tatt opp om Knuds og Marie(Marian?) sin sønn Arnt tidligere på Slektsforumet ser jeg, og her er den debatten:LenkeTrodde jeg hadde tatt opp om disse på Digitalarkivet tidligere, men det var altså på Slektsforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.