Gå til innhold
Arkivverket

[#80294] Emigrantprotokollene ikke til å stole på


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Senest den idag (80293) fant jeg ikke vedkommede. For en uke siden observerte jeg flere hull i de to emigrantprotokollene fra Oslo ca 1885. En kan altså ikke dra den slutningen at en person ikke utvandret når han/hun ikke finst der. For et tyvetalls år siden leste jeg gjennom 12 mikrofilmruller og noterte ned lokale utvandrere (fra 'Vaage'). Det er altså ved kun å søke på Heimstad lik Vaage, jeg finner disse manglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Når du er inne i databasen over emigranter fra Oslo, kan du klikke på dokumentasjon og da får du opp en oversikt over alt som mangler mht emigranter. Det må da dreie seg om emigranter som ennå ikke er registrert og lagt ut i DA.LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Og i 1801 og i 1875 er det gjennomgående feil i daværende Vaage kommune's folketellinger. Jeg har spurt, men ikke fått svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Er det nokon som veit om det er lakuner i emigrantprotokollane for t.d. Bergen og Stavanger òg? Og vil desse bli lagt inn etterkvart? Kva med emigrantar som reiste etter 1930, eller vart det ikkje ført emigrantprotokollar etter 1930?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.