Gå til innhold
Arkivverket

[#80299] Erik Olesson (Født 1771) Rye Byneset Trondheim oppslag Bygdebok


Gjest Knut Handeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Handeland

Erik Olesson (Født 1771) Rye.Ønsker bosted,kone og ev.barn på Erik.(Har sønnen Ole 1801- som flyttet til Leren (Mære.Sparbu.N-T) og datteren Mali 1810- Smolan (Sparbo.N-T)Hvem var Ole Johnsson Rye,s (1724-1792) foreldre ? (Kone Ingeborg Olesdatter Flakk)Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Nå ser jeg jo at du spør etter Eriks kone og barn. Mener du at datteren Mali er født i Sparbu eller flyttet hun dit? Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Handeland

Hei GreteHar gått over kirkeboken og funnet kun disse 2 barna, men finner ikke noe ekte.Derfor spør jeg pent om et oppslag, for jeg blir ikke klokere av kirkeboka ? Mali ble født på byneset og gift med Jakob Paulsson Trygstad fra Sparbu.Har grei oversikt på disse 2 men det er Erik og kona som jeg ikke finner.Får vel ta i bruk sterkere briller :)Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Pussig at begge barna til Erik fant veien til Sparbu. Ble de konfirmert i Byneset eller flyttet hele familien til Sparbu mon tro? Det er kanskje sånt som ville komme fram av et bygdebokoppslag. Jeg har også forsøkt å se på giftermål i Byneset kirkeboka, men den er ganske tettskrevet...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Lurer på om dette er konfirmasjonen til Mali - hun står som Mali Oppum. Foreldrene er Erik Olsen og Ingeborg Olsdatter på Byneset. Hvis dette er rette folkene, het altså moren til Mali Ingeborg Olsdatter - Nord-Trøndelag fylke, Mære i Sparbu, Ministerialbok nr. 735A05 /1 (1825-1835), Konfirmerte 1825, side 103. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16431&idx_id=16431&uid=ny&idx_side=-54>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Vigen

Hei. I Bynesboka står det at Erik Olsen gift 1801 med Ingeborg Olsdatter Jærvan Strinda. De kjøpte Jærvan, Strinda (Hjemgården til Ingeborg). Kan ikke se at det står mer om dem i boka. Foreldre til Ole Jonsen Rye født 1724 død 1792 gift 1755 med Ingeborg Olsdatter Flak er Jon Olsen Rye født1706 død 1739 og Marit Pedersdatter Onsøyen død 1734. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.