Gå til innhold
Arkivverket

[#80301] Johan Jonssen og Karen Jonsdatter Gift Ytterøy 1 okt. 1702


Gjest Wenche Østen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Østen

Jeg lurer på om Johan Jonssen som jeg finner død 19 oktober 1738 som da hadde vært gift i 37 år, som stemmer med vielsesdatoen i 1702 er den samme Johan.Det som gjør meg tvilende er at det står Karen Ingebrigtsen som kone. Kan ikke finne Karen Jonsdatter mere en kun en gang og det er når deres barn Berette blir fødd 1703 på gården Sveet.Kan heller ikke finne under viede noen Karen ingebrigtsdatter som gifter seg med en Johan.Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Vielsesdatoen i 1702 ?Det er vel trolovelsesdatoen i 1702 du mener,Wenche?Johan Jonsøn Stordal og Karen Jonsdatter . Trolovet 30.07.1702 Merknad: Dette paret er ikke innført i kirkeboka som ekteviet i Ytterøy prestegjeld. [url="http://www.digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=VI17221692&gardpostnr=132&personpostnr=537&merk=537#ovre>LenkeTrolovelsen,fra kirkeboken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Østen

HeiDet står at de viet seg 01.10.1702. Disse 2 personene står 2 ganger, men på den ene står det Berette istedenfor Karen, med en forklarende linje at det skal være Karen.Regner med at det er riktig, da begge har samme trolovetdato.Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.