Gå til innhold
Arkivverket

[#80309] Hvor finner jeg gården Frods etter 1801. Ytre Holmedal, Sunnfjord


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I 1801 finner jeg gården i Ytre Holmedal,Sunnfjord. Lenke Men jeg er ikke i stand til å finne gården senere. Ei heller finner jeg gården i Fylkesarkivet for Sogn og Fjordane sine databaser over fødte eller døde. Er der noen som kjenner til denne gården, og som kan oppdatere meg med hensyn til beliggenhet og eventuelle senere navn?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Jeg er ikke ekspert på gårdene på vestlandet, men din lenke for 1801 viste til gården Holmedal. I Rygh fant jeg Lenke som viser til denne gården.MVH Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk, da fikk jeg forklaringen. Trods ble altså til Frods.Niels Hegge.Jeg vet ikke hva som har skjedd med lenken i innlegg nr.1, men da jeg sjekket den før jeg la inn innlegget, viste den gården Frods i 1801. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takket være hjelpen jeg fikk, fant jeg svaret jeg lurte på. I 1801 var Anne Berte Eliasdtr. f 1786 tjenestepike på Trods. Jeg har ikke funnet hva som skjedde med henne, før når. Hun døde på Trods 07.06.1802.Lenke Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.