Gå til innhold
Arkivverket

[#80322] US Census (1900) igjen


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Ser etter Peder Pedersen/Pederson i La Crosse, WI. Kona het her noe sånt som Embjor, men det var vel ikke det der ? Han var født 31. juli 1853. Emigrasjonsinfo. er borte i et hull. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Finner en Peter Peterson i La Crosse i 1900-tellingen, gift med Engberg. Fødsel oppgitt til juli 1855, Engberg er oppgitt å være født juli 1844. Dette paret hadde vært gift i 20 år, og emigrasjonsår oppgitt til 1891. Paret hadde født ett barn, men var ikke i live i tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Hjertelig takk til deg, Lars. Det var blink ! Det jeg lurte på, var om de hadde flere barn. Hilsen Helge H. p.s: Hun het her i Norge for Ingeborg, stavemåten på det navnet varierte her også for samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Dette må vel være samme paret i 1920 selv om aldersforskjellen er litt stor:1920 United States Federal CensusName: Enborg Peterson [Enborg Paterson] [Enborg Petersen]Home in 1920: La Crosse Ward 6, La Crosse, WisconsinAge: 75 Estimated birth year: abt 1845 Birthplace: NorwayRelation to Head of House: WifeSpouse's name: PeterFather's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: NorwayMarital Status: MarriedRace: White Sex: FemaleYear of Immigration: 1890Able to read: Yes Able to Write: YesHousehold Members: Name Age Peter Peterson 56 Enborg Peterson 75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Og her i 1910 ? Hun har født ett barn som ikke er i live.1910 United States Federal CensusName: Esabel PetersonAge in 1910: 67 Estimated birth year: abt 1843Birthplace: NorwayRelation to Head of House: WifeFather's Birth Place: Norway Mother's Birth Place: NorwaySpouse's name: PeterHome in 1910: La Crosse Ward 3, La Crosse, WisconsinMarital Status: Married Race: WhiteGender: FemaleYear of Immigration: 1892Household Members: Name Age Peter Peterson 53 Esabel Peterson 67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Ja, jeg fant det for første gang igår på grunnlag at du kom med emigrasjonsår 1891, og da finsøkte jeg der. Jeg hadde tidligere blitt lurt opp i stry ved at hjemsted ble skrevet Waage, mot det helt vanlige Vaage. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.