Gå til innhold
Arkivverket

[#80326] John Knutsen Hegge, f.c. 1862, bos. Solvær i Lurøy, senere Engan Nesna.


Gjest Alv Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alv Edvardsen

Hei. - Kjenner noen til opphavet til John Knutsen Hegge, f.c. 1862, 'selvfosterkar' i Sør Solvær i Lurøy i 1885. - Han blev sener gift m. Josefine Olausdr, f. 1868 i Lurøy. - De blev bos. på Engan i Nesna og John er da oppf. som Jon Knutsen Halse og er bl.a hustømmermann. -- M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Søsken av Jon Knudsen:Kun fra FS,så det må sjekkes mot kirkeboken!:Marie,født 28 juni 1864: [url="http://www.familysearch.org/eng/search/igi/individual_record.asp?recid=500220865452&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9MoRo&juris2=MoRo&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=More>Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Karen,født 12 feb 1867,døpt 28 april 1867,Kvernes: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Beret Anna,1871: Lenke Og Romsdal&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=Johannes,født 20 juni 1875:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei igjen. - For å komme videre tror jeg at jeg kunne trenge litt hjelp fra noen med lokalkunnskap om Averøy, Møre og Romsdal. - Ikke minst for å få en avklaring på hvilken gård familien (til slutt) bosatte seg på. - M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alv Edvardsen

Hei og tusen takk. -- Det var jo fint å få litt orden på dette, da jeg syntes det begyndte å bli ganske mange 'etternavn' på denne Jon Knutsen etterhvert. - Får vel kanskje undersøke om det er noe skrevet om dette stedet. -- Likeså må jeg finne ut litt mer om hjemstedet til kona til Knut. Det er jo et helt pussel når man er ukjent i området. -- Takk skal du ha. - M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.