Gå til innhold
Arkivverket

[#80330] Hvor ble det av Kristian Pareli Lorentsen, f. 1870 i Rødøy ?


Gjest Britt Rahman
 Del

Recommended Posts

Gjest Britt Rahman

Kristian Pareli Lorentsen ble født i Rødøy 5/5 1870 av foreldre Husmand Lorentz (Benoni) Andreassen og Hustrue Hanna Jørgine Abrahamsdr. af Kila.Kristian er sist nevnt 7. juni 1885 konfirmert i Rødøy, da bosatt hjemme hos foreldrene på Kila. LenkeJeg får opp en feil kandidat ved søk i Rødøy i FT 1900, og ingen som passer ved globalt søk. Finner heller ingen Kristian Lorentsen ved søk etter dødsfall i Rødøy eller Meløy mellom 1885 og 1900, ei heller ved søk blant Utflyttede eller i hovedbasene for Emigranter i samme tidsrom.Er det noen som kan hjelpe meg med å oppklare hvor det ble av Kristian Pareli Lorentsen? Jeg selv kan selvsagt ha oversett noe, men vet ikke hvor jeg skal lete videre.Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tusen takk for hjelpen Carsten, - da har jeg fått ført også dette barnet i slekten videre mot kommende folketelling 2010.Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tusen takk for tipset, Tove, men jeg kommer dessverre ikke inn på siden. Ved å søke opp den fulle adressen får jeg kun opp 'Navigering til websiden ble avbrutt'. Hvis jeg fjerner et og et ledd bakover i adressen, får jeg først opp samme melding, dernest 'Forbidden. No access..', og først når jeg kommer til www.ecclesia.no/new/, får jeg opp en side 'ecclesia.tab for web' som gjelder kirkelige fellesråd og krever passord. Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Karlsen
https://www.ecclesia.no/new/data/user_roedoey/publish/index.htmlNår jeg kopierer alt dette inn på min datamaskin får jeg fram en søkeside. Hvorfor fungere det ikke for deg?Du kan prøve herfra http://meloy.kirken.no/Gå inn øverst der hvor det står kirken i Rødøy. Velg Seremonioversikt og søk på gravlagte i Rødøy.Håper du finner ut av dette.Tove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Tove, det fungerte hos meg også. Britt - kopiere webadressen og lim inn i webadressefeltet på maskinen din. Og så vil jeg gjerne at du kontakter meg igjen på gry05 at online.no vedr vår felles slekt i Meløy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Rahman

Tove og Gry,Jeg vet ikke om det skyldes at jeg har Windows XP mens dere kanskje benytter Windows Vista, men jeg fikk fortsatt opp at 'Navigering til websiden ble avbrutt' både på ecclestia-linken og på 'meløy.kirken.no'.Jeg fikk imidlertid opp en mld. om å installere en fil til forbedring av Windows Search, og installerte denne. Men ingenting fungerte deretter heller, før jeg svarte Nei til spørsmål om visning KUN av sikre sider (hadde hittil kun svart Ja til samme spørsmål). DA først kom søkesiden opp, og jeg har nå funnet døds-/begravelsesdata for både Kristian og hans kone. Tusen takk for hjelpen begge to.Gry Jeg kontakter deg på mail snarest om felles slekt.Mvh Britt Rahman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.