Gå til innhold
Arkivverket

[#80338] Hvem var Marthe Christophersdtr. i Stavern datter av? Gift 1812 m/ Halvor Hansen


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Marthe giftet seg i Stavern 01.11.1812 med enkemann Halvor Hansen 1784- ?, sønn av Hans Halvorsen og Karen Halvorsdtr. Men jeg har ikke klart å finne henns opphav, ei heller når hun døde. En av forloverne var en Christopher Sørensen. Kanskje hennes far, eller bare en tilfeldighet.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Blant kommunikantene i Stavern 2.sdg. e.påske 1812 finner du matros Christopher Amundsen m/kone og døtrene Anne Kirstine og Marte. De finnes også senere, men da uten Marte, men med sønnen Amon.25.s.e.trin. finner du matros Halvor Hansen med kone.Jeg tror nok dette er denne Marte med foreldre og søsken i 1801 Lenke Men om alderen hennes stemmer så er hun nok for ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Christopher Sørensen var også fadder da sønnen Hans ble døpt 3/1 1813. Konen Malin(e) Christophersdatter var også fadder, ant. hun som bar barnet. Ved datteren Johanne Maries dåp 18/10 1818 var den ingen fadder som het noe med Christopher...., men en Jon Sørensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for interessante bidrag. Jeg har en følelse av at Christopher Sørensen kan være en kandidat som er verdt å se nærmere på. Maline Christophersdtr. kan jo være en søster av Marthe. Eneste ulempen er alderen på Marthe både i innlegg 2 og innlegg 3. Men om alderen i 1801 er et par år feil, så kan det være rett.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk skal du ha Berit. Da kan vi nok utelukke henne. Hadde jeg bare funnet dødsfallet til Mathe, hadde vi i det minste fått en indikasjon på alderen hennes. Jeg finner ingen av dem i 1865. Mvh. Rune thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Anne. Jeg fant det akkurat selv, og skulle til å legge det inn, da jeg så at du var kommet meg i forkjøpet. Da fikk vi vite alderen hennes, 32 år i 1824 skulle gi et fødselsår rundt 1792.Da får jeg se om jeg kan finne opphavet hennes nå da jeg har et ca år å gå ut fra. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.