Gå til innhold
Arkivverket

[#80359] Anna Marie Olsdtr. Tetterudeie V.Toten


Gjest Anne Sollman
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sollman

Hun ble så langt jeg har funnet ut gift med Erik Pedersen (Gran) 29.09.1882. Hun var født 02.10.1859 og foreldrene var Ole Pedersen og Berthe Nilsdatter. Jeg finner også en søster Helene Maria. Men, jeg kan ikke finne denne familien noe sted i folketellingen 1865. Høyst sansynlig har de flyttet på seg, men jeg finner ikke ut hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Anne.Legger inn lenke til dåpen, så er det lettere å hjelpe. :-)(nr. 278) Kildeinformasjon: Oppland fylke, Vestre Toten, Ministerialbok nr. 6 (1856-1861), Fødte og døpte 1859, side 83. Permanent sidelenke: LenkeHvor giftet Anne og Erik seg? Ble foreldrene til Anne viet i Vestre Toten?Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Foreldrene til Anne, Ole Pedersen og Berthe Nilsdatter, ble gift i Vestre Toten 13.05.1859. Kilderef: Oppland fylke, Vestre Toten, Ministerialbok nr. 6 (1856-1861)viede side 230 nr. 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Kan nevne at gården Tetterud ligger i Vestre Toten, men med kort vei til grensene mot Hurdal og Gran. Slektsforhold kan derfor finnes i alle 3 kommunene. Fra 1878 når det gjelder Vestre Toten, så finnes Tetterud også innen kb for V. Toten/Kolbu. For Gran er det også et skille på omtrent samme tid og da heter det Gran/Brandbu.Ellers så er det heller ikke langt ¤over åsen' til Søndre Land, i nordvest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Kan nevne at gården Tetterud ligger i Vestre Toten, men med kort vei til grensene mot Hurdal og Gran. Slektsforhold kan derfor finnes i alle 3 kommunene. Fra 1878 når det gjelder Vestre Toten, så finnes Tetterud også innen kb for V. Toten/Kolbu. For Gran er det også et skille på omtrent samme tid og da heter det Gran/Brandbu.Ellers så er det heller ikke langt ¤over åsen' til Søndre Land, i nordvest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

Tusen takk til dere alle. Hurdal var altså stedet de bodde i 1865. Sånn er det når lokalkunnskapene ikke er på topp. Har lett på Gran, Jevnaker og V.Toten, men tenkte ikke på Hurdalen. Takk igjen for god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Et lite råd er å se hvor foreldrene kommer fra.Ved vielsen til Ole og Berthe er det oppgitt at han kommer fra Hurdal. Her er Oles dåp i Hurdal. Permanent sidelenke: Lenke Ser du på FT 1865 så bor hans foreldre sammen med familien. Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

Takk igjen for gode råd. Så på vielsen, men klarte ikke helt å tyde hvor Ole kom fra. Takk for tips også om slektshistorielaget. Har fått mye hjelp 'utenfra' på min jakt etter slekt land og strand rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

Takk igjen for hjelp. Disse menneskene jeg forsøker å finne ut av hopper rundt på Hadeland, gifter seg og får barn i ulike prestegjeld. Dessuten savner jeg veldig en folketelling på 1830-tallet, det hadde vært til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.