Gå til innhold
Arkivverket

[#80361] Tyding fødested ved konf. 1856, Ølen, Fjeldberg


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

Det dreier seg om nr. 5 fra oven, Anna Johannesdtr. Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Ølen i Ølen, Klokkerbok nr. A 1 (1851-1863), Konfirmerte 1858, side 52. Permanent sidelenke: Lenke Hun er søster til nr. 4 fra oven, som er født i Vaagen, men hvor er hun selv født ? Det står 'prestegjeld' bakerst, men hvilket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Det var rett plass: Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Finnøy, Klokkerbok nr. B 1 (1816-1856), Fødte og døpte 1841, side 77. Permanent sidelenke: LenkeNå sjekker jeg linken en ekstra gang. Irriterende med denne artifakten som gjør at det blir rot i linkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I bygdebok for Ølen står det om disse under Vågen. Johannes Torgeirsson Vågen 1809 - 1888 tok over etter foreldra i 1840. Samme året gifta han seg med ei enke etter Ola Apeland i Sandeid. Hun var Ragnhild Persdtr. 1796 - 1856 opprinnelig fra Langeland på Finnøy og hadde 5 barn fra første ekteskap. Med Johannes hadde hun ingen. I 1857 giftet Johannes seg igjen med Malena Larsdtr. Viland 1818 - 1886. (Ingen barn) Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Du hadde helt rett! På Ørland er det en Johannes Torgeirson Vågen 1816 - 1905. Han var gift med Anna Larsdtr. Rivjeland, Hjelmeland 1820 - 1914. De hadde 10 barn. Det står en del om dem i bygdeboka som jeg kan sende til deg når jeg får tid. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Hvis du har mailadressen min så send en mail til meg. Hvis ikke så oppgi mailadressen din her. Jeg hadde ikke din adresse lenger. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.