Gå til innhold
Arkivverket

[#80370] Hjelp til tyding: kirkebok Selbu 1736.


Gjest Astrid Ryen
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Ryen

Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Selbu, Ministerialbok nr. 695A01 (1699-1737), Kronologisk liste 1736, uten sidenr. Permanent sidelenke: LenkeØverst til venstre Festo Visit: Mariæ. Copul Erich Jocums Gloria Giø... D:Se forøvrig tema 80242 Erik Jochumsen og Gloria Gustafsdotter.Kan Glorias farsnavn i kirkeboka være en variant av Gustaf som Gøsta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg får ikke mer ut av dette enn deg, Finn. Det eneste er at det du tolker som rt i 'Giørtner' kunne være st ut fra to ord lenger nede på siden under Dom 9 og 10 a Trin: Gfæst som vel må stå for gravfestet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ja, Giøstner kan også være en mulig tolkning. Om du leser gjennom en del av kirkeboken kan det kanskje være at du finner flere med samme slektsnavn? Vet du forresten hvem denne Captein Aussig er som er nevnt rett nedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Erich Jocumsen og Gloria er forsåvidt ikke mitt problem, det er en svensk dame som spør etter E J som skal være født i Røros. Gloria skal være svensk. Jeg kom tilfeldigvis over vielsen, da jeg lette etter noen annet.Ad Captein Aussig, så vet jeg ingenting. Jeg har forresten en Capitain Ventzel Aussig som opptrer som fadder på Joachim Angels (sogneprest i Røros fra 1698/99)sønn Lorents døpt Festo Ascens 1700. Det er bare en eneste gang jeg har sett ham som fadder 1691-1700. Han er heller ikke på Røros i 1701.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.