Gå til innhold
Arkivverket

[#80373] Forfatter av dikt


Gjest Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Gjest Aslak Smedal

HeiJeg lurer på om noen kan fortelle meg hvem som har skrevet dette diktet?Det er haust og ruskar ute med sno kalde vind småspurven flyg ute og ville så gjerne innmvh Aslak Smedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

D'er haust, det ruskar ute, med regn og kalde vind. Småfuglen flyg mot rute og vil så gjerne inn. Men under omnen god - der ligg på sekkepute han gamle Mons i ro.Dette verset brukar eg å deklamere for kattane våre når det surt ver ute, og dei kan sin Garborg etter kvart. Det er vel Veslemøy VED rokken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Han bodde i hvert fall på Kolbotn i 1895 (inntil han og Hulda flyttet til Labråten i 1896/97). Så deler av Haugtussa er nok i hvert fall skrevet på Kolbotn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Aase R Sæther

Før eg ryddar dette temaet ut av korga mi kom eg på at eg har eit illustrasjonsfoto liggande - håpar eg greier å legge bildet inn! Krapylet heiter endåtil Mons.Beklagar avsporinga, men kunne ikkje dy meg..

bilete10157.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

- det var vel ingen som brukte ordet 'bortskjemt' - ?? Det er forresten eit hittebarn, så slektstavla er dessverre fullstendig fråverande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.