Gå til innhold
Arkivverket

[#80381] Tønsberg


Gjest Bjarne Heinesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarne Heinesen

Etter lang tids leting, har jeg fått nøstet opp litt vedr min bestemor Klare Jensen,født 1886 i Onsøy. Hun ble gift Ernst Bolmann Foss,og flyttet til Notodden.Nylig fant vi ut at hun hadde født et barn utenfor ekteskap i Oslo.Slektninger av dette barnet har vi nå fått kontakt med. På fødselspapirene fra Oslo,står det at hun også har født et barn tidligere, og dette prøver vi nå og finne ut av. I kirkeboken for Onsøy,finner vi hennes inngåelse av ekteskap med Ernst Bolmann Foss, den 14/11 1913. I margen står det at tidligere ekeskap skal oppgis. I samme marg,står det 'Viet i Tønsberg'!!! Jeg har forsøkt å lete i kirkebøkene i Tønsberg,men finner ingenting. Er det noen som vet noe om dette, er jeg takknemmlig for hjelp.Hilsen Bjarne Heinesenlink: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Nei, de har nok ikke det, men i og med at Klara var hjemmehørende i Onsøy står giftermålet skrevet inn i kirkeboka der også.Du kan legge merke til at i Kirkeboka i Onsøy står giftermålet unummrert. Bare skrevet for opplysningens skyld (?) og med merknad om at de ble gift i Tønsberg.I tillegg er de giftet uten forutgående lysning (også iflg merknadene), kanskje det er grunnen til at den er ført inn i Onsøy./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Har du noen opplysninger om fødselsdato/år evt også sted, for disse uekte barna kan det være lurt å legge ut det du har så kan andre hjelpe å lete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Heinesen

Takk for hjelpen.Det som er litt tilfeldig, er at jeg bor i nettopp Tønsberg.Vi har aldri hørt at de har hatt noe med Tønsberg og gjøre,men kanskje de ville gjøre det i det stille, i og med at min tante ble født 7 jan 1914. Min bestemore var derved 7 mnd på vei da de giftet seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarne Heinesen

Min bestemor nedkom med et barn i 1911, i oslo,jeg legger ved attesten! På attesten står det at hun har født barn også tidligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.