Gå til innhold
Arkivverket

[#80384] Ingeborg Christensen, Herre i Bamble


Gjest Marianne Aares
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne Aares

Etterlyser opplysninger om Ingeborg Christensen, født på Herre i Bamble i 1897. Far: Sven Andreas Christensen, mor: Anne Marie Olsen. Foreldrene døde i 1903, så hun er muligens adoptert bort eller noe.Hilsen Marianne Aares

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Hei, Marianne.Legger for ordens skyld inn dåpen hennes: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Bamble i Bamble, Ministerialbok nr. I 8 (1888-1900), Fødte og døpte 1897, side 138. Permanent sidelenke: Lenke (nr. 41 - øverst blant jentene)Det er vanlig å se at adopsjoner blir skrevet inn sammen med dåpsregistreringen, men her står det ikke noe om det. Da må en undersøke hva besteforeldre og søsken av foreldrene heter og hvor de bor, for å se om det bidrar til å finne konfirmasjonen hennes. Har du noen opplysninger om henne utover dåpen?Vennlig hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Aares

Hei, Anne Lise!Jeg finner henne i folketellinga for 1900. Foreldrene døde i ca. 1903. Etter det finner jeg henne ikke. Men det var lurt å finne søsken av foreldrene og spore opp dem, kanskje hun er hos en av dem.Takk for hjelp!Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Jeg legger inn 1900-tellingen: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=19&filnamn=f00814&gardpostnr=68&personpostnr=431#nedre>LenkeHer fant jeg vielsen til foreldrene også: Kildeinformasjon: Telemark fylke, Bamble i Bamble, Ministerialbok nr. I 8 (1888-1900), Ekteviede 1891, side 284. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Aares

Hei!Takk skal du ha for bryderiet. Jeg har funnet det som står i kirkebøkene før 1900 folketellingen 1900. Det er det som har skjedd etterpå jeg ikke finner. Det blir spennende når folketellingen for 1910 kommer! Får smøre meg med tålmodighet!Takk igjen!Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.