Gå til innhold
Arkivverket

[#80389] Poul Ingebrigtsen f: ca: 1769


Gjest Hans S. Lystad
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans S. Lystad

Poul Ingebrigtsen f: ca: 1769, Død 03-07-1827, Karlestrand I Bjugn.Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor Poul er født og hans foreldre, da jeg har kjørt meg helt fast.Dette er det jeg har så langt. Døpte Meldal 1794. 5 sønd efter Tref. Ole uægte. LenkeKonfirmerte Meldal 1811. 2 søndag efter Trinit. Pos. 17. ( Skal tru om det er den samme Ole ? ) LenkeTrolovet Meldal 1795. 25 juli. LenkeKonfirmerede Meldal 1784. Dom: 19 p Trin. Pos. 14. Poul Engebrigtsen Steen. LenkeÆgtevide Meldal, Torsdagen den 5 November 1795. Grenader Poul Ingebrigtsen Kierstad med Berret Rasmusdatter Jerpstad. LenkeFT 1801 LenkePaul Ingebrigtsen, f. 1769, budde på Kjerstad og var grenader. Han vart i 1795 gift med Berit Rasmusdt. på Jerpstad, f. 1775. Dei slo seg ned på Persvollen Barn: 1: Kristen, f. 1796 og 2. Ragnhild, f. 1798.Berit døydde, og i 1803 vart Paul oppattgift med Sara Iversdt. Grutbakk, Bakkstuggu, f. 1770. Dei fekk sonen Iver, f. 1805.Paul og huslyden hans flytta til Strinda. Deretter kjøpte han Karlestrand I Bjugn.Mvh Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans S. Lystad

Poul Ingebrigtsen f: ca: 1769Prøver på nytt: Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor Poul er født, og om hans foreldre, da jeg har kjørt meg helt fast.Dette er det jeg har så langt. Døpte Meldal 1794. 5 sønd efter Tref. Ole uægte. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16205&idx_id=16205&uid=ny&idx_side=-197>Lenke Konfirmerte Meldal 1811. 2 søndag efter Trinit. Pos. 17. ( Skal tru om det er den samme Ole ? ) LenkeTrolovet Meldal 1795. 25 juli. LenkeKonfirmerede Meldal 1784. Dom: 19 p Trin. Pos. 14. Poul Engebrigtsen Steen. LenkeÆgtevide Meldal, Torsdagen den 5 November 1795. Grenader Poul Ingebrigtsen Kierstad med Berret Rasmusdatter Jerpstad. LenkeFT 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans S. Lystad

Hei GunnNei desverre er det ikke denne, jeg har selv 'hektet meg på disse ', kom dermed litt skeivt ut.Har en følelse at han kan komme litt sørfra, men hvor?Mvh. Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn konfirmasjonen til Poul her fra kirkeboken: LenkeGården han bor på ved konfirmasjonen heter vel Steen. Finner en del gårdsnavn som inneholder Steen i 1801-tellingen, men vet ikke om det finnes en gårds/slektshistorie fra disse gårdene.Han kan ha arbeidet på gården og kommet fra et helt annet sted. Skulle vært fint om det var innflytterlister til Meldal?Hva med skifter fra denne tiden, finnes de tilgjengelig?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.