Gå til innhold
Arkivverket

[#80396] Hvem var foreldrene Georg Johann Johannessen f. 02.02.1898 Sverige ?


Gjest Ragnar Halvorsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ragnar Halvorsen

Er det noen som har opplysninger om opphavet til Georg Johan Johannessen f. 02.02.1898 muligens i Ødeborg, eller Udevalla i Sverige.(Kan også være født i Norge)Han er også nevnt Johan Georg Johannessen. Han døde 03.12.1989, og er begravd på Gjerpen kirkegård. Han var skomaker av yrke, og jobbet på Bakken skofabrikk. Hans far skal ha vært smed på strømdal i Skien.Av konfirmasjonsgavene hans er en sølvskje med datoen 09.05.1915, og jeg regner derfor med att det er da han er konfirmert. (Jeg vet desverre ikke hvor).Han ble gift med Borghild Lovise Katrine Torgersen f. 15.11.1900. død 22.10.1963(har desverre ikke dato eller sted på ekteskap.)Er takknemeliog for alt av opplysninger om forfederene til Geoerg Johan ( Johan Georg) Johannessen.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Fant denne dåpen til Georg Johan i Gjerpen. Så da er det vel rett. Dato stemmerKildeinformasjon: Telemark fylke, Gjerpen, Ministerialbok nr. 11 (1896-1904), Fødte og døpte 1898, side 28. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1440&idx_id=1440&uid=ny&idx_side=-31>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Takk igjen BjørgJeg fikk beskjed om att han hadde 2 søstre med navn Jenny og Berna, men aldrig hørt om Birger, så dette er helt nytt for meg og min kone.mvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da er jeg litt mer sikker på att det er rette Anne (11), men ikke helt. Jeg finner dåpen til datteren Berna Katharina i Gjerpen, og der står faktisk moren oppført som Anne Karine Bjørnsdtr. Dette tyder vel på att det er rett familie i ft 1865 ? (11) I tillegg står vielsen til paret ytterst til høyre.nr.72:Lenkemvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnar Halvorsen

Da fant jeg dåpen til Jenny også. Her er også navnet på moren Anna Karine, men etternavnet må være skrevet feil. Jeg synes det står Jørgensdtr.nr.105Lenkemvh Ragnar Halvorsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.