Gå til innhold
Arkivverket

[#80409] Harback i Kristiansand 1730-årene


Gjest Stein Norem Wisted
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Norem Wisted

Kjenner noen til Verner Sørensen Harbach som døpte tre døtre i perioden 1734 - 1740. Han var gift med Anne Hansdtr Torup.Jeg er mest interessert i hans opphav, da jeg tror en bror av ham, Thomas Sørensen Harbach (ca. 1710-1749), var klokker i Sokndal i perioden 1735 - 1749Stein Norem Wistedhttp://www.wisted.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

I boken 'Familien Kielland: Med dens kognatiske ascendents' (1897) kalles Thomas Sørensen Harbach for student fra Kristiansand. Se s. 200 - LenkeHarbakk er et relativt vanlig gårds- og stedsnavn. Det finnes blant annet som gårdsnavn i Fjotland og Finsland i Vest-Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Norem Wisted

Jo, jeg hadde funnet det i studentmatrikklene på Genealogi.no. Det var slik jeg fant Kristiansand-koplingen, og Verner Sørensen Harbach.Takk for tipset om gårdene Harbakk. Det er verd å sjekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.