Gå til innhold
Arkivverket

[#80414] Gunnil Høljesd Rønningen under Simones, Heddal, f 1801, konf i Sauherad?


Gjest Ole Bjørn Darrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Bjørn Darrud

Gunnil blir født 28.3. 1801 og døpes 3.4. 1801. Datter av Hølje Anunson fra Gjesterud og Ingeorg torkilsd fra Gvåla i Sauherad. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7932&idx_id=7932&uid=ny&idx_side=-52>Lenke Kfr også Sauheradsoga I s 102/Hitterdalsboken s 229/258.1.2. 1801 er Gunnils foreldre nevnt med sønnen Anun 5 år: LenkeDet er vel Gunnil Høljesd som gifter seg 2.12. 1823 i Heddal med Steinar Leifsen. Lenke Kfr også Hitterdalsboken s 152.Så til det jeg håper noen kan hjelpe meg med: Hvor ble det av foreldrene til Gunnil? Kan de ha flyttet til Sauherad?I manntallet i Sauherad 1.1. 1815 på Hagen under Jønsi nevnes Hølje (58) gm Ingrbor (57) med barna Christen (24) og datteren Gunil (14) Lenke I 1816 i Sauherad konfirmeres ei Gunnil Høljesd (nr 10) med oppgitt ”far” Per Jonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Litt oppdatering:Hølje Anundsen bor på Kastebakke i Heddal når han dør i 1828 66 år gammel. Så da er vel forbindelsen fra Rønning under Simones til Kastebakke etablert.Jeg nevnte i første innlegg en sønn Christen i 1815 manntallet. Det ser ut som det er sønnen til enka på Bakken under Jønsi og ikke Hølje og Ingeborg som først antatt.Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.